Dijital pazarlama ajansları ile çalıştığınız zaman, pazarlama kısmındaki çalışmalarınızın verimliliğini artırabilirsiniz. İşleri daha profesyonel yapabilmenizi sağlayan bu durum e-ticaret sitenizi yönetirken de işinize yarayabilir. İşleri doğru yönetemeyebileceğiniz ihtimalini ortadan kaldıran bu durum sizlere birçok açıdan avantaj sağlar. Ancak bu süreç içerisinde bir ajans ile çalışmayı düşünüyorsanız bazı özel detaylara dikkat etmelisiniz.
Bir ajansla çalışmaya başlamadan önce bu tarz bir hizmete neden ihtiyaç duyduğunuzu belirlemeniz gerek. Pazarlama çalışmalarını kendi başınıza yapamıyor oluşunuz, çalışmaların dinamiklerine hakim olmamanız ya da pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almak gibi sebepler söz konusu olabilir.
Hizmete hangi sebeplerden dolayı ihtiyaç duyduğunuzu bilirseniz, ajans görüşmelerinizi yaparken ihtiyaçlarınızı daha iyi biçimde anlatabilir ve doğru stratejilerin ortaya çıkmasını sağlayabilirsiniz.
Dijital pazarlama ajansıyla çalışmadan önce, sizin için yapılacak çalışmalar hakkında detaylı bilgi toplayın. Çalışmaların ne kadar sürede sonuç vereceğini öğrenmeye çalışın. Tabii ki her çalışmanın farklı firmalar için farklı sonuçlar doğurabileceğini unutmayın. Zamanlama değişkenlik gösterebilir.
Reklam çalışmaları daha hızlı sonuç verirken, marka bilinirliği üzerindeki içerik çalışmaları ve SEO çalışmaları biraz daha uzun sürebilir. Bu sebeple, çalışacağınız ajansa, yapacakları çalışmaların ortalama olarak ne kadar sürede sonuç getireceğini sorun ve öğrenin.
Bilgi almanız gereken en temel konular arasında ajansın size özel bir strateji geliştirip geliştirmeyeceği bulunur. Sektörel bazda, temel çalışmalar yapılır ve bunlar standart halindedir. Fakat daha verimli sonuçlar alınabilmesi için markaların ihtiyaçlarına özel çözümler üretilmesi de gerekir. Bu sebeple, dijital pazarlama ajanslarıyla görüşme yaparken sizin için ne gibi özel çalışmalar yapacaklarını sormaya çalışın. Böylelikle standart hizmet almadan yatırım getirinizi artırabilirsiniz.
Dijital pazarlama ajansları ile çalışırken sormanız gereken en önemli sorular arasında raporlamaların ne şekilde olacağı bulunur. Dijital pazarlama çalışmalarının tamamı ölçümlenebilir ve takip edilebilir haldedir. Çalışmaların geri dönüşümleri de analiz edilebilir şekilde ortaya çıkar. Bu verileri doğru şekilde incelemek yapılan çalışmaların performansının analiz edilmesini sağlar.
Ajansı hangi metriklerin takibinin yapacağını ve metrikleri nasıl analiz edeceğini sormalısınız. Bu çalışmaların raporlarının aylık olarak sunulması ve çeyreklik dönemlerde analizlerle performans analizlerinin yapılması son derece önemlidir. Raporların sunulması, yatırım getirisinin takip edilmesini sağlar.
Dijital pazarlama alanlarında e-posta, içerik, sosyal medya çalışmalarının yanı sıra reklamların yönetimi, SEO çalışmaları, video ve fotoğraf çekimleriyle kurgularının yapımı gibi detaylar ön plana çıkar. Bütün çalışmalardan yararlanmanız son derece kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisinden yararlanmanızı sağlar. Fakat tüm bu çalışmaları plana dahil etmeniz bütçenizi ciddi şekilde etkileyebilir. Bunun dışında ajansların bütün hizmetleri sağlayamaması gibi sorunlar da yaşayabilirsiniz.
Ajans tarafından sunulacak hizmetleri öğrenirseniz bu süreçte doğru pazarlama yöntemlerini analiz edebilirsiniz. Bu durum pazarlama stratejilerinin ve planlarının verimliliği açısından önemlidir.
Dijital pazarlama ajansları masaya oturduğunuz zaman daha önce hangi firmalarla çalıştıklarını mutlaka sorun. Böylelikle referanslarını öğrenebilir ve onların çalıştıkları firmaları takip edebilirsiniz. Firmaların ne tür işler ortaya koyduklarını öğrenebilmenin en kolay yolu budur.
Ajansın referanslarının olması, sektörde neler yaptıklarını gösterebilecekleri en önemli ayrıntıdır. Özellikle içinde bulunduğunuz sektöre ait referansları iyi olan ajanslara daha sıcak ve pozitif bakabilirsiniz. Sektöre hakim ajanslar sayesinde işleriniz daha iyi ilerleyebilir. Referansların tamamen gerçek olduğundan emin olmayı da unutmamalısınız.