Google Analytics, gelişmiş istatistik aracıdır. Google tarafından kullanıcılara sunulur. Bu araç içerisinde detaylı veriler bulabilirsiniz. Sitenizin hangi tarayıcılardan ziyaret edildiği, hangi ülkelerden ve illerden ne kadar ziyaret aldığı bilgilerine ulaşabilirsiniz. Google aramalarının anahtar kelimelerini, sitenize ziyaretçi gönderen internet sitelerinin listesini, günlük ve istediğiniz tarihlere kadar tutulan tekil-çoğul ziyaretçi sayılarını da Google Analytics sayesinde öğrenebilirsiniz.
Yeni bir internet sitesi yaptıysanız ve içerikler girmeye başladıysanız şimdi sırada ziyaretçi beklemek var demektir. Peki gelen ziyaretçileri nasıl kontrol edebilir ve ölçümleyebilirsiniz? Site analizi yaptığınız zaman kimin hangi konu için geldiğini, sitede ne kadar durduğunu ve hangi konulara baktığını net bir şekilde görebilirsiniz. Bu bilgiler hem önünüzdeki günler için size bir anlamda referans olur hem sitenizin gelişmesi konusunda sizlere geniş kapsamlı bilgi verir.
Google Analytics bir kod vasıtasıyla çalışır. Bu kodu sitenize eklemeniz son derece kolaydır. Her site için ayrı bir izleme kodu üretilir. Bu sebeple, izleme kodunuzu Google Analytics sayfasından almanız gerekir. Takip kodlarınızı sitenizin tüm sayfalarından görüntülenmesi için bütün sayfalarda kullanılan kısma ekleyebilirsiniz.
Genel olarak sayfanın üst ya da alt kısımlarındaki şablonlara kodu koyabilirsiniz. Bu kodu HTML yapısı içerisinde yer alan koddan önceki kısma eklemeniz gerekir. Google Analytics kodunuz ortalama 24 saat içerisinde etkisini gösterir ve sitenizin ziyaretçi sayısını saymaya başlar.
Google Analytics kullanarak takip yapabilmeniz mümkündür. Böylelikle sitenizde vakit geçirenlerin nereden geldiğini, ne kadar süre sitenizde kaldıklarını ve nerelerden ve ne zaman giriş yaptıklarını öğrenebilirsiniz. Google Analytics ile tutacağınız özel istatistikler sayesinde ziyaretçi kitlenizi ve sitenizde geçirdikleri süreyi mümkün olduğu kadar uzatabilirsiniz.
Bir video sitesi için sitede kalma süresi çok önemli değildir. Ziyaretçiler en azından 1 video süresi boyunca sitenizde vakit geçirebilir. Fakat bir portal sitesi kurduysanız sitenizde kalma ve sayfa gezinme süreleri son derece önemidir. Böylelikle sitenize kalıcı ziyaretçi kazandırmış olursunuz.
Bunun dışında hangi illerden ve ülkelerden giriş yaptıklarına dair istatistikler işinize yarayabilir. Bu durum özellikle bölgesel çalışmalar yapılacağı zaman öne çıkar.
İstatistiksel bilgileri koruyabilmek ve bölgelere göre reklamlar vermek istiyorsanız rapor amaçlı olarak iki sistemi birbiriyle ortak kullanabilirsiniz. Sistemleri entegre ettiğiniz takdirde hangi trafik kaynaklarının, sayfalarının, coğrafyalarının ve tarayıcılarının sitenize en iyi ve en kötü kazancı sağladığını belirleyebilirsiniz.
Ziyaretçi davranışları ve potansiyel kazançlara dayalı değişiklikleri iki sistemi aktif olarak kullanırsanız görebilir ve bu duruma göre düzenlemeler yapabilirsiniz.
Google Ads ile Google Analytics arasındaki optimizasyonu yapmanız gereken durumlar olabilir. Eşleştirme yaptığınız zaman ödediğiniz reklam bütçesiyle ilgili daha detaylı hareket edebilirsiniz. Örneğin, bir reklam için 200 dolar verdiğinizi varsayalım. Bu reklamdan kaç kişinin sitenize geldiği, geldiyse ne kadar durduğu, kaç sayfa incelediği ve hangi sayfadayken çıkış yaptığını öğrenebilirsiniz.
Google Ads ile Analytics arasında oluşturulan köprü sırasında size verilen panelden farklı verilere ulaşabilirsiniz. Verilen reklamların takibini de aynı panelden gerçekleştirebilirsiniz. Gerekli yerlerde site veya reklama müdahalede bulunarak bütçenizi en verimli şekilde kullanmaya başlayabilirsiniz.
İki sistemin birbiriyle entegre edilmesi pek çok kişi tarafından tercih edilir. Reklam bütçesini mümkün olduğunca iyi bir şekilde kullanmak isteyenlerin sıkça yararlandığı bu yöntem size daha birçok farklı özel avantaj sağlar. Böylelikle reklamlarınız değer kazanır.