• +90 212 709 97 74
  • info@SKYSOFT.com.tr
Gökay Bostancı
32.211
2 Aralık 2020 Çarşamba

Sosyal Medya Paylaşımlarının Performansı Nasıl Artırılır?

Sosyal medyadaki paylaşımlar, organik olarak belirli bir erişim getirebilir. Ancak sosyal ağların algoritmaları bazen erişimleri engelleyebilir. Bu sebeple, sosyal medya paylaşımlarını daha fazla etkileşim alsın diye ufak reklamlarla destekleyerek performansını artırmanız gerekebilir.

Paylaşımları farklı platformlarda farklı şekillerde ele almalısınız. Sosyal ağ dinamikleriyle kullanım şekilleri farklı olduğundan dolayı performans artırma ve reklam çalışmaları da birbirinden ayrılır.

Facebook Paylaşımlarının Performansı Nasıl Artırılır?

Facebook paylaşımlarınızı, reklam platformlarına girmeden doğrudan sayfanız üzerinden reklam vererek ön plana çıkarabilirsiniz. Bu durum reklam çalışmalarınızı hızlı geri dönüş alabileceğiniz hale getirebilmenize imkan sağlar. Bunun için aşağıdaki adımları takip etmelisiniz.

  • Facebook marka sayfanız üzerinde öne çıkarmak istediğiniz paylaşımınızı seçin.
  • Gönderinin altında bulunan ‘’Gönderiyi Öne Çıkar’’ butonuna tıklayın.
  • Hedef kitleyi seçin. Gönderiyi reklam ile öne çıkarırken bu noktayı atlamayın.
  • Bütçe tercihinizi yapın. Ufak bütçelerle birden fazla gönderiyi öne çıkarabilirsiniz.

Instagram Paylaşımlarının Performansı Nasıl Artırılır?

Instagram gönderilerinin performansını artırmak istiyorsanız gönderi üzerinden tanıtım yapabilirsiniz. Tanıtım çalışmaları için belli bir bütçe belirlemeniz ve hedeflemeler yapmanız sizlerden beklenir.

  • Paylaşımların altında yer alan ‘’Tanıtım Yap’’ kısmına tıklayın. Çalışmayı yapmak için Instagram profilinizin işletme profili olması gerekir.
  • Reklam ve tanıtımlarınız için uygun bir amaç seçmelisiniz. Farklı reklam ve gönderileri öne çıkarma seçeneklerine erişebilirsiniz. Modeller arasından sizin ve gönderiniz için uygun olanı seçerek amacınızı belirleyebilirsiniz.
  • Hedef kitlenizi net bir şekilde belirleyin. Facebook reklamlarında olduğu gibi Instagram’da sosyal medya paylaşımları için hedef kitlenin belirlenmesi son derece önemlidir. Buradan daha önce oluşturduğunuz hedef kitleleri seçebileceğiniz gibi yeniden kitle de oluşturabilirsiniz.
  • Bütçenizi ve reklam süresini planlayın. Reklamların kaç gün boyunca ne şekilde devam edeceğini seçerek reklamı başlatın.

Twitter Paylaşımlarının Performansı Nasıl Artırılır?

Twitter platformunu da sosyal medya paylaşımlarınızı öne çıkarabilmek için tercih edebilirsiniz. Twitter’daki reklam ve öne çıkarma seçeneklerinden yararlanarak sosyal medya paylaşımlarınızın performansında büyük bir artış elde edebilirsiniz.

Tweetlerinizi öne çıkarabilmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

  • ‘’Tweet Aktivitesini Görüntüle’’ kısmına tıklayın.
  • ‘’Tweet’i Öne Çıkart’’ butonuna dokunun.
  • Hedeflemelerinizi net bir biçimde belirleyin. Instagram ve Facebook platformlarında olduğu gibi Twitter’da da hedeflemelerinizi seçmeniz gerekir. Hedeflemeler yapmadığınız zaman gönderilerinizin performansı düşmeye başlar ve bütçeniz boşa gidebilir.
  • Bütçeyi belirleyin. Öne çıkarmayı düşündüğünüz Tweet’in kaç gün boyunca duracağını ve günlük ne kadarlık bütçe ayıracağınızı belirleyerek reklamınızı hazır hale getirin.

Sosyal ağların organik erişimleri düşük seviyelerde olduğundan dolayı performansı artırabilmek için ek çalışmalardan yararlanmalısınız. Bu çalışmalar arasında ilk sırada reklamlar bulunur. Gönderiler üzerinden paylaşımlara reklam vermek hızlı bir biçimde reklamlarınızı oluşturabilmenizi sağlar. Bunun dışında platformların kendi reklam yöneticileri üzerinden de gönderilerinizi reklam kampanyalarına dönüştürebilirsiniz.

Reklamlarınızı hangi platform için hazırlıyor olursanız olun mutlaka detaylı bir hedef kitle araştırması yapmanız gerektiğini unutmayın. Yanlış kitlelere reklamlarınızı yayınladığınız zaman geri dönüşüm oranlarınızda herhangi bir değişim olmaz. Aynı zamanda ürün ve hizmetlerinizle ilgili görseller ve metinler hazırlamayı da ihmal etmeyin.

Görsel ve metinlerinizde mutlaka olabildiğiniz kadar sade ve net olmaya çalışın. Vermek istediğiniz mesajları mümkün olabilecek en kısa süre içerisinde yansıtmaya çalışın. Uzun metinler ve karmaşık görseller yüzünden kullanıcıların içerikleri atlamasına yol açabilirsiniz. E-ticaret siteleri için de geçerli olan bu yöntemleri dikkatli bir şekilde uygulayarak gözle görülür bir artış elde etmeye başlayabilirsiniz.

Son Blog Yazıları